loading...
ساروتوبی
Sarutobi بازدید : 324 شنبه 23 دی 1391 نظرات (0)

 

درجنگ بین شاهزادگان شوتوکو و موریا در سرزمین اومی در قرن ششم (شاهزادگان كشور چين)جنگ جویی به نام "اوتو مونو ساجین" با جمه آوری اطلاعات ارزشمند در باره نیرو های دشمن پیروزی را برای شاهزاده به ارمغان آورد . در ازای این خدمت او لقب "شینوبی" راگرفت که به معنای "پنهان شونده" میباشد.از همين جابود كه هنر فاشو(نين جوتسو)متولد شد.

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید

http:///images/62175824332282422248.jpg

 

بعد از اين واقعه به علت در گيري و جنگ هاي داخلي تعدادي از چيني ها بري فرار از جنگ به كشور هاي نظير ژاپن و كره مهاجرت كردند.

در آن زمان كه مذهب شينتوئيسم در ژاپن حاكم بود تعدادي از راهبان چيني مهاجر مذهب بوديسم را وارد اين كشور كردند در بين اين مهاجران و راهبان چيني تعداد افراد مسلط بر هنر هاي رزمي هم بودند . در گيري ميان طرفداران مذهب بوديسم و شينتوئيسم منجربه فرار بوديسم هابه كوهستان هاي سوزوكا در نزديكي كيوتو شد. به از فرار آن ها به كوهستان آن ها به ياميبوشي يا ذاهدان كوه نشين معروف شدند.

تعدادي از ژاپني هاي طرفدار مذهب بوديسم هم كه از طرف امپراطوري تحت تعقيب بودند و ياغي نام گرفته بودند نيز به آن هاي ملحق شدند.

يامابوشي ها براي دفاع از خود فلسفه هاي عارفانه خود رابر پايه علمي پايه گذاري كردند و دانش تمرين هنر هاي رزمي و استراتژي نظامي را با رعب و ترس رواني  و قدرت هاي اسرار آميز تركيب كردند تا بتوانند با نيروي كم ترس و وحشت را در دل دشمنان خود ايجاد نمايند.

"فاشو" يا هنر سياه چيني سبكي بود كه در آن زمان در چين تدريس مي شد  كه همان نين جوتسو مي باشد . حركات تند و سريع و برق آساي نينجا هاي سياهپوش انسان را به ياد "پوما" (يوز سياه) مي اندازد و به همين دليل سمبل اين رشته را پوما ميدانند و هنر جويان اين رشته را شينوبي لقب مي دهند (به معناي پنهان شونده كه در بالا توضيح داده شد)

در دوران وارنينگ(۲۲۱-۷۷۰قبل از ميلاد)كتابي سيزده جلدي به نام "هنر رزم"مربوط به مهارتها و استراتژي هاي نظامي توسط ژنرال چيني "سان تزو" نوشته شده است كه در جلد آخر آن  در بخش "يوما" نين جوتسو به عنوان تاكتيك نظامي شرح داده است.

اين كتاب در قرن ششم همراه با مهاجران چيني به ژاپن برده شد.

"هاتوري" ،" موموچي" و" فوجي باياشي " معروف ترين خانواده هاي نينجا ها بودند. يكي از خانواده هاي نينجا به نام "فيودو" نام داشتند كهدر پرتاب شوريكن مهارت داشتند  كه مسئول توسعه شيوه هاي متعدد و موثر كاربرد اين سلاح مخرب و مرموز بودند.

نين جوتسو هنر خوانوادگي بود به طوري كه فنون و شيوه هاي اسرار آميز آن از ژدر به پسران و دختران منتقل ميشد و نسل به نسل ادامه مي يافت.

"كاماكورا"(۱۱۹۲-۱۳۳۳ميلادي)به عنوان دوره طلايي براي نين جوتسو شناخته شده است . چرا كه نينجاها با استفاده از برجسته ترين فنون خود كه هنر مخفي شدن و نفوذ به مكان هاي غير قابل نفوذ بود و صبر  و طاقتي كه در ماموريتشان داشتند موجبات پيروزي در بيشتر جنگها را فراهم مي آوردند . در آن زمان تعداد مكتبهاي نينجا به بيش از ۲۵ مكتب رسيده بود و حدود ۵۰ مدرسه مختلف نينجا در پناهگاه هاي آنها در ايالتهاي"كوگا"و"ايگا" به وجود آمده بود.

بزرگترين تجمع نينجا ها كه تاكنون ثبت شده در سوم نوامبر سال ۱۵۸۱ اتفاق افتاد . در اين تاريخ قدرتمند ترين رهبر طايفه نينجا ها ي آن زمان يعني "اودانوبوناگا"ارتشي متشكل از چهل هزار جنگجو دولتي ژاپن را دربرابر حدود چهار هزار نفر از نينجا هاي ايگا در كوهستان هاي ايالت ايگا رهبري كه در اين نبرد تعداد انگشت شماري از نينجا هاي ايگا توانستند جان سالم به در ببرند.

در مدت كوتاهي پس از آن اودا توسط يكي ار همراهانش ترور مي شود  و يكي از ژنرال هاي نظامي او يعني"ايازو تو كو گاوا" فورا براي بدست گرفتن قدرت اقدام ميكند و براي محافظت از خود در بازگشت به مقر فرماندهي در "اوزاكي"رهبر معروف نينجا يهني "هاتوري هانزو" و مردانش را به عنوان محافظ شخصي در پوشش باغبانهاي قصر به استخدام در مي آورد.

در سال ۱۶۳۷ پسر بزرگ ايازو يهني "ايميتزو" هزاران نفر از نينجا هاي ايگا را براي كمك به ارتش شوگان  و دستگيري و قتل عام حدود چهل هزار مسيحي ژاپني كه در قلعه "شيمبارا"پناه گرفته بودند روانه ميسازد.

اين آخرين عمليات نظامي بزرگي بود كه در آن نينجا ها نقشي اساسي ايفا مي كردند.نيرو هاي امنيتي نينجا هاي شوگان  و وابستگان آنها تا قرن نوزدهم ميلادي با استفاده از تاكتيك هاي خاص خود در به دام انداختن مجرمين قدرت پليسي مطلق را در شهر رادو (توكيو امروزي) و ديگر شهر هاي ژاپن در دست داشتند .

نينجا هايي كه نميتوانستند از طريق نيرو هاي مخفي به درون نيرو هاي پليس يا نيرو هاي امنيتي وارد شوند در بعضي از موارد به مجرمين و قانون شكنان بزرگ مبدل ميشدند.

سارق مشهور"گئومون ايشي كاوا" كه قالبا اورا بانام رابين هود ژاپن ياد ميكنند يكي از درجه داران نينجاهاي طايفه"موموچي"بود كه سرانجام به دست نيرو هاي شوگان دستگير و ظالمانه زنده زنده دريك ديگ بزگ آب جوش به قتل ميرسد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • Choose your language
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 1,455
  • بازدید کلی : 28,076
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ